Onze school is een Academische Opleidingsschool verbonden aan de lerarenopleiding Fontys Pabo Kind & Educatie te Tilburg en aan Tilburg Pabo University.
Dit betekent dat wij gekwalificeerd zijn studenten op te leiden.
Om de activiteiten te coördineren is een basisschoolcoach beschikbaar.
Deze werkt nauw samen met de opleidingscoach van de pabo en coacht zowel studenten als leerkrachten.
Studenten die afstuderen nemen een gedeelte van hun stageperiode de groep over en draaien volledig mee in ons team.
De leerkracht blijft echter de eindverantwoordelijke voor de groep.
Tevens voeren zij een onderzoek uit. Hiervoor wordt door De Bunders een onderwerp aangedragen.
De studenten vormen samen met de schoolleiding, basisschoolcoach en teamleden een onderzoeksgroep.
Naast pabo-studenten bieden wij stageplaatsen aan voor o.m. onderwijsassistentes, studenten pedagogiek,
ICT-stagiaires.
Wij streven naar een win-winsituatie: de student leert van ons en wij leren van de student om te komen tot een continue ontwikkeling binnen onze school.
Voor meer informatie:
Anjes Franke
stagecoördinator | basisschoolcoach
a.franke@stgboom.nl
De volgende stagiaires stellen zich voor:
KOEN SCHALKX
PABO DEN BOSCH VOLTIJD, 4E JAAR
Wat ik op De Bunders kom halen is een veilige en fijne werkplek, zodat ik de kinderen gedegen onderwijs kan geven en kinderen kan bieden wat ze nodig hebben.
Wat ik op De Bunders kom brengen is een enthousiaste manier van lesgeven, zodat kinderen leerzame ontwikkelingen doormaken, op een leuke en positieve manier.
MANON DE JONG
PABO TILBURG VOLTIJD, 4E JAAR
Wat ik op De Bunders kom halen op is ervaring opdoen en mij verder ontwikkelen als een autonomie-ondersteunde leerkracht binnen een school met de procesgerichte aanpak.
Wat ik op De Bunders kom brengen is mijn kennis in en affiniteit met het vak Engels, mijn muzikaliteit en kritische houding ten opzichte van het onderwijs en met deze kwaliteiten samen met de collega’s van De Bunders kan meedenken over de ontwikkelingen binnen de school en daarmee de laatste puntjes op de i zetten, om zelf als juf aan de slag te gaan en een leven lang te blijven leren!
MARIT DE WITTE
PABO TILBURG VOLTIJD, 3E JAAR
Wat ik op De Bunders kom halen is kennis over andere visies op onderwijs om zo mijn eigen visie te verbreden.
Wat ik op De Bunders kom brengen is een leerkracht die veel in de groep signaleert en zich goed kan verdiepen in de belevingswereld van kinderen.
IRIS VAN GRUNSVEN
PABO TILBURG, 2E JAAR
Wat ik op De Bunders kom halen is kennis en ervaring om mezelf te kunnen ontwikkelen tot de leerkracht die ik wil zijn en wil worden.
Wat ik op De Bunders kom brengen is mijn passie en liefde om met kinderen te werken en in de belevingswereld te duiken om de kinderen leren leuk te laten vinden.
JESKE EMBREGTS
PABO TILBURG VOLTIJD, 1E JAAR
Wat ik op De Bunders kom halen is veel leerervaringen om een betere leerkracht te worden.
Wat ik op De Bunders kom brengen is mijn enthousiasme om kinderen dingen te leren en bij te brengen.
ANOUK WEEKAMP
PABO UNIVERSITY TILBURG (combinatie met klinische kinder- en jeugdpsychologie), 1E JAAR
Wat ik op De Bunders kom halen is het opdoen van pedagogische en didactische ervaring, ontdekken wat voor leerkracht ik (in de toekomst) wil zijn en onderzoeken of de visie van De Bunders bij mij past om vervolgens de opgedane kennis mee te nemen in mijn verdere loopbaan.
Wat ik op De Bunders kom brengen is mijn liefde voor het onderwijs, het werken met kinderen en een enthousiaste leerkracht/student zijn die erg gemotiveerd is om zichzelf en de kinderen iets te leren.
LIESBETH SOMERS
PABO TILBURG, 1E JAAR
Wat ik op de Bunders kom halen is heel veel kennis en ervaring, waardoor ik erachter ben gekomen hoe mooi én intensief het onderwijs kan zijn.
Wat ik op de Bunders kom brengen is betrokkenheid en oprechte interesse in de kinderen, waardoor ik in relatief korte tijd toch al een fijne band met ze heb kunnen opbouwen.
SANNE BERTENS
PABO TILBURG DEELTIJD, 1E JAAR
Wat ik op De Bunders kom halen is een andere kijk op het onderwijs (ik werk al een aantal jaren als onderwijsassistente in het speciaal onderwijs, waar het toch echt anders is) en waar ik veel kan leren van de juffen en meesters, maar ook vooral van de leerlingen!
Wat ik op De Bunders kom brengen is een vrolijke blik die enthousiast is om meer te weten te komen overjullie en ik breng een andere kijk op hoe leerlingen leren, wat zij nodig hebben.
GIJS FRENCKEN
Wat ik op De Bunders kom halen is een proeftuin om te kijken of het leraarschap bij mij past.
Wat ik op De Bunders kom brengen is levenservaring en positiviteit.
JOP COPAL
ROC TILBURG-ONDERWIJSASSISTENT VOLTIJD, 3E JAAR
Wat ik op de Bunders kom halen is een goede basis voor een verdere loopbaan in het onderwijs, omdat ik het superleuk vind om met de kinderen te werken en mij daar graag verder in wil ontwikkelen.
Wat ik op De Bunders kom brengen is een fijne sfeer in de groep, want ik vind het belangrijk dat kinderen zich fijn voelen in de klas.
LUUK WEBER
ROC TILBURG-ONDERWIJSASSISTENT VOLTIJD, 2E JAAR
Wat ik op De Bunders kom halen is ervaring en kennis, omdat ik pas net ben begonnen aan mijn opleiding om leraar te worden en er nog een grote weg te gaan is om dit doel te bereiken.
Wat ik op De Bunders kom brengen is gezelligheid, omdat als ik stage kom lopen ikhet altijd gezellig probeer te maken, zowel voor de kinderen als voor de docenten.
LUUK COPAL
ROC TILBURG-ONDERWIJSASSISTENT VOLTIJD, 1E JAAR
Wat ik op De Bunders kom halen is een fijne eerste stageplek waar ik veel kan leren van mijn stagebegeleider.
Wat ik op De Bunders kom brengen is een helper in de groep die zich goed kan inleven in de belevingswereld van de leerlingen.
NAOMI SCHUERMANS
PEDAGOGIEK TILBURG-HBO, 1E JAAR
Wat ik op De Bunders kom halen is ervaring, zodat ik mezelf kan blijven ontwikkelen.
Wat ik op De Bunders kom brengen is kennis die ik opdoe vanuit de studie pedagogiek, zodat ik kinderen kan helpen en stimuleren met hun ontwikkeling.
FEMKE STALPERS
ORIËNTATIE-STAGE
Wat ik op De Bunders kom halen is wat opheldering voor mezelf om er achter te komen welke richting ik op wil, waardoor ik straks hopelijk weet welke weg mij het beste past en op welke wijze ik met kinderen zou willen werken, wat ik te bieden heb en waar mijn kwaliteit ligt.
Wat ik op De Bunders kom brengen is enthousiasme, helpende handjes waar nodig, kinderen zien en horen, waardoor ik hoop een kleine bijdrage te leveren aan het proces op De Bunders en de ontwikkeling van de kinderen.